Nieuwsoverzicht
 
« afbeelding 1 van 1 »
 
donderdag 04 februari 2016

De Liesvelden, dé specialist in Helleborus!

In het project Marktkansen voor de sierteelt in Bommelerwaard&Neerijnen zijn tuinders met een uitdagende marketing vraag gekoppeld aan coaches en/of marketeers. Doel hiervan is om een stap verder te komen in het proces van vermarkten van het product.

Marleen Stegeman van Marketingburo Stegeman is gekoppeld aan Teunis Versteeg uit Poederoijen van kwekerij de Liesvelden. Samen zijn ze aan de slag gegaan om een heldere strategie op papier te krijgen om onderscheidend te zijn in de markt met hun Helleborus.

Marleen geeft een impressie van dit traject:

Op de nieuwe kwekerij in Poederoijen zijn ze druk voor de kerst. En dat is een goed teken. Het afgelopen jaar heeft De Liesvelden gebruikt om alles op de rit te krijgen, na een verhuizing vanuit Brakel. ”Hier kunnen we onze kwaliteit verbeteren, de verkoopaantallen verhogen, efficiënter werken en blijven voldoen aan de vraag van de markt”, zegt Teunis Versteeg van De Liesvelden.
Het eerste wat mij opvalt als ik De Liesvelden in Poederoijen bezoek voor een kennismaking, is de geordende productie, licht en schoon. Daar zal menig kweker jaloers op zijn! Als ik vraag of ze trots zijn op hun organisatie, reageren zowel senior als junior Versteeg uiterst bescheiden. Deze bescheidenheid is niet terecht. Hetgeen ze voor elkaar krijgen door keihard te werken, mag worden geshowd aan de markt. Het mag pronken op de gevel, wapperen op een vlag in de wind en bovenaan de pagina’s van zoekmachines belanden. Dè specialist in Helleborus bevindt zich in Poederoijen.

De doelstelling van de coachsessies is om onderscheidend te zijn in de markt. Bij De Liesvelden leggen ze al hun klanten in de watten, daar ligt het niet aan. We doorlopen vliegensvlug een traject, langs diverse standaard marketingmodellen om zo snel mogelijk een heldere strategie op papier te krijgen. Klanten-, concurrenten-, portfolio analyses en ideeënboxen. Met een geweldig enthousiasme, medewerking en openheid wordt gewerkt aan een plan. Een plan met doelstellingen, meetpunten, bruikbare handvatten en acties om onderscheidend mee te zijn in de markt. 

Het project is een initiatief van Glastuinbouwpact Bommelerwaard & Neerijnen en wordt mede gefinancierd door bedrijfsleven, LTO Noord Fondsen en Provincie Gelderland.





 
 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA