LTO Glaskracht komt met Vlog uit de Kas
Vloggende vakantiekrachten vertellen deze zomer over hun
belevenissen in de kas. LTO Glaskracht begeleidt de jonge vloggers, en wil zo
meer jongeren verleiden om te gaan werken in de glastuinbouw. Tijdens de
zomervakantie is iedere week een vlog verschenen, waarin de jongeren vertellen
wat ze mooi vinden aan hun werk.
Zo gingen ze op zoek naar de rol die bijvoorbeeld
technologie en duurzaamheid spelen in de kas, vertellen ze waar de geoogste
producten naar toe gaan en gaan ze in op de loopbaankansen die de glastuinbouw
biedt voor hun toekomst. "Want dat is dringend nodigâ€, stelt Sjaak van der
Tak, voorzitter van LTO Glaskracht Nederland. "We signaleren op dit moment op
alle functieniveaus een krapte op de glastuinbouwbedrijven. Ondernemers in de
glastuinbouw mogen zich nog veel meer presenteren aan de buitenwereld. De beste
ambassadeurs hiervoor zijn hun eigen medewerkers. Zij kunnen vanuit passie
mensen overtuigen dat er voor iedereen een mooie toekomst in en om de kas isâ€.
"De glastuinbouw is de meest innovatieve en
vooruitstrevende sector die er maar is, daar horen grensverleggende jongeren
bij. Met ons initiatief #vloguitdekas willen we jongeren duidelijk maken wat zo
leuk en leerzaam is aan het (vakantie)werk in de kas. Het is een eerste stap en
we hopen dat onze leden de bal straks overpakken,†aldus Van der Tak.
Bron: LTO Glaskracht